Praktijkregels
Persoonlijke gegevens
- Als nieuwe patiënt dient u een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringspasje te overhandigen tijdens de eerste afspraak.
- Wijzigingen in uw persoonlijke gegevens, zoals adres, telefoon, e-mail etc. dient u zo spoedig mogelijk aan ons door te geven via info@tandartsenpraktijkheel.nl
- Tijdens uw eerste bezoek verzoeken wij u een vragenlijst in te vullen met betrekking tot uw gezondheid. Deze lijst dient u volledig en naar waarheid in te vullen. Dit om mogelijke complicaties te voorkomen.
- Wijzigingen in uw gezondheid en medicijngebruik dient u altijd aan ons door te geven.
Afspraken
- Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak. Afspraken voor controles worden na de laatste controle opnieuw ingepland.
- Gelieve 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn, i.v.m. doorloop van onze planning.
- Bij verhindering dienen afspraken 48 uur van te voren telefonisch geannuleerd te worden. Bij niet óf niet tijdig afzeggen van uw afspraak brengen wij de geplande behandeling in rekening.
- Wij doen ons best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden, maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Uw begrip hiervoor.
- Wij sturen elke dag een afspraak herinnering per e-mail naar onze patiënten. Dit is een gratis service die wij verlenen aan onze patiënten, waar geen rechten aan kunnen worden
ontleend. Mocht het voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, dan betekent dit dus niet dat uw afspraak niet zou doorgaan.
Betalingen
Alle facturen voor verzorgd door Infomedics bv. met uitzondering van patiënten met een aanvullende tandartsverzekering bij CZ waarbij de factuur door CZ wordt verzonden. Zie betalingen
Tandartsenpraktijk Heel is een niet gecontracteerde zorgverlener. Wanneer u als patiënt een natura polis heeft dan zal er sprake zijn van hogere kosten voor behandelingen uit de basisverzekering (protheses en reparaties).
Spoedgevallen
- Als u pijnklachten heeft neem dan direct contact op met onze praktijk. Zie contact
- Als u ’s morgens vóór 10:30 uur belt doen wij ons best om u nog dezelfde dag te helpen. Houdt u er alstublieft rekening mee dat uw voorkeurstijd waarschijnlijk niet vrij is. Ook kan het zijn dat uw behandelend tandarts die dag geen ruimte heeft of niet aanwezig is. U wordt dan door de andere tandarts binnen onze praktijk geholpen.
- Buiten de praktijkuren is er een avond- en/of weekenddienst. Deze is uitsluitend bedoeld voor zeer ernstige pijnklachten zoals bloedingen en/of trauma. Zie spoedgevallendienst
- Is er sprake van een minder dringende klacht dan zullen wij u zo spoedig mogelijk proberen te helpen. Indien dit door drukte in de praktijk niet op dezelfde dag lukt, zullen wij u op een ander tijdstip inplannen.
- Is uw prothese, plaatje of frame gebroken of kapot? Breng deze vóór 09:30 uur naar de praktijk. In principe kunnen wij deze dan eventueel in overleg met de tandtechnieker binnen 1 dag repareren met uitzondering van vrijdag.
Roken en tanden poetsen voor uw afspraak
- Roken in de praktijk is niet toegestaan.
- Indien u buiten rookt verzoeken wij dit niet direct voor de entree te doen en uw sigaret niet op de grond uit te maken.
- Daarbij het vriendelijke verzoek een half uur voor een behandeling niet te roken. Indien u toch rookt, graag even tanden poetsen voor uw afspraak.
- Was u niet in de gelegenheid voor het bezoek aan onze praktijk uw tanden te poetsen? Geen probleem! U kunt dan bij de receptie een tandenborstel vragen zodat u in onze toiletruimte uw tanden even kunt poetsen. Zo wordt het werk voor ons een stuk plezieriger!
Mobiele telefoon
- Wij verzoeken u uw mobiele telefoon even op stil of uit te zetten tijdens uw afspraak bij de tandarts of mondhygiëniste.
- Telefoongebruik in de behandelkamer is niet toegestaan.
Tot slot
Wij zijn erg blij met suggesties, ideeën, op- en/of aanmerkingen naar aanleiding van een behandeling of andere zaken.